петък, 9 октомври 2015 г.

90s Nostalgia

Аз съм дете на 90те и като такова откровено мразя деведесетарската мода. Видяла съм я в най-лошата й светлина и то на живо! Видяла съм я с всичките й дискотечни въшки, всичките раздърпани ризи и деним с грозна кройка, с целия излющен черен лак и мръсни Convers, видяла съм я и се молех денят, в който модата от 90те години се завърне да е възможно най-далеч в миналото, но уви, дойде и този ден. Предполагам че повечето четящи този блог също са деца на 80те и 90те и по-скоро биха се съгласили с мен.
Е, да, както обичам да казвам, модата и трендовете са, за да ги интерпретираш по свой начин и да ги адаптираш най-успешно към своя гардероб и личен стил. Затова още веднъж ще се опитам да дам поне мъничък шанс на трендовете от 90те, макар и като цяло изобщо да не се вписват в представата ми за красиво облекло и ако нещата при мен не се получат, най-вероятно кротко ще дочакам новия сезон да доведе със себе си и нови модни изкушения.
Говорейки за деведесетарската мода няма как да не споменем модните кралици на десетилетието, от които, спомням си, всички се вдъхновяваха и всички копираха. Това сам гръндж алтърнатив иконите Дрю Баримор, Мелиса Харт (спомняте си я от "Сабрина младата вещица"), Джен Анистън, Гуинет Полтроу, Бритни, прекрасната Алиша Силвърстоун в ролята на Шер Хоровиц в "Баровки" и най-емблематичната модна икона - Гуен Стефани. Именно от Гуен Стефани се вдъхнових за днешната публикация и един от най-готините клипове на Na Doubt, а именно "Ex-girlfriend" вдъхновен от пънк субкултурата. Има ли дете на 90те, което да не си спомня иконичния розов грим на Гуен в клипа? Аз реших да споделя с вас своята интерпретация на този много пънк и много алтърнатив грим, но вместо в любимото розово се спрях на синьото, което в светлите си пастелни нюанси беше супер популярен цвят сенки през годините, когато аз бях малка. На устните добавих лилаво червило, което наред с кафявите и много тъмно винените нюанси за устни си беше голям хит преди време и това е може би единствената тенденция, на чието завръщане се радвам. Няколко рогчета в косата и готово, имаме една смела визия с гръндж полъх от 90те. Освен да ви покажа тази визия, в днешната публикация ще си позволя и да ви представя кратък списък с идеи в модно отношение. По-надолу ще намерите едни от най-популярните дрехи през 90те, които доста смело се завръщат да щурмуват гардеробите ни.



Ето какво ни завещаха 90-те в модно отношение:
Choker necklace
Doc Martens/Combat boots
плитки в косата
розови кичури
кожени biker якета


бельо, което да носим като горна дреха


флорални skater рокли
маратонки на платформа тип Spice Girls
карирани ризи


деним яке



crop tops


деним сукман


костюм в две части



дънки/джинси с висока талия


раница
рокля риза
карирани поли плисе тип ученическа униформа
дебели квадратни токове на обувки
кадифе и велур
Нео-Викториански стил/бяла дантела/високи яки/жабо


макси с високи цепки


кожа с косъм 
поли с А-линия
якета тип bomber
едро плетиво
дълги прави линии за сака
остра яка
рокли с прави линии и тънки презрамки


... и, разбира се, още много! Защото модата от 90те е много еклектична и бунтарска. Ако вие сте й фен или искате да добавите по нещичко в гардероба, магазините за втора употреба дрехи са вашият най-добър приятел в момента, защото са пълни с находки от това десетилетие. Все пак 90-те не бяха чак толкова отдавна, нали?

4 коментара:

  1. spectacular make up...I love how you intepreted this make up look worn by Gwen Stefani in the ninineties...I rememeber when No Doubt released their first song....good times!

    I really like your outfit....wearing a dress over jeans...very original!

    http://modaodaradosti.blogspot.ba/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Thank you so much for taking your time to leave me a comment! A thank you for the kind words :)

      Изтриване

Your comments make me happy :)
Коментарите ви ме правят щастлива :)